Saturday, April 4, 2015

သန္းမႈတိုင္း တခုနဲ႔တခုမတူဘူး၊ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုတာခ်ည္းပဲ ဘတ္ဒီဟုခ်္ (Bart D’Hooge) မီးပံုပ်ံေလယာဥ္မွဴ း

လူအမ်ား ေစာင္ၿခံဳႏွပ္ၿပီး အိပ္မက္မက္ ေကာင္းေနတုန္း မနက္အေစာႀကီး ထရသည့္ ဘဝသည္ ဘတ္ဒီဟုခ်္အဘို႔ ဘယ္လ္ဂ်ီယံတြင္ ကေလးဘဝကတဲက စခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အစကေတာ့ မုန္႔ဖုတ္သမားလုပ္မလား၊ ေလယဥ္မွဴး လုပ္မလားဟု စဥ္းစားခဲ့ေသးသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေလယဥ္မွဴးပဲ လုပ္ရန္ သူဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ယိုႏွင့္ အစာသြပ္မုန္႔မ်ား ဖုတ္ေနရတာထက္စာလွ်င္ မီးပံုပ်ံစီး ေလသူရဲ လုပ္ရတာက ပိုႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္သည္။ သူ႔အလုပ္က အေစာႀကီးထရတာ ရွိေသာ္လည္း ခရီးသြားရန္ အခြင့္အလမ္းလည္းရသည္။ ျမန္မာျပည္သို႔ ေရာက္မလာခင္ အဆိုပါ အသက္ ၄၁ ႏွစ္အရြယ္ မီးပံုးပ်ံေလသူရဲ မစၥတာဟုခ်္သည္ ျပင္သစ္၊ နယူးဇီလန္၊ ကင္ညာ၊ စေကာ့တလန္တို႔တြင္ မီးပံုးပ်ံစီးခဲ့ၿပီး လွပေသာ အေပၚစီးျမင္ကြင္းမ်ားကို ၾကည့္ရႈခြင့္ရခဲ့သည္။ ယခုေတာ့ ျမန္မာျပည္ ပုဂံတြင္ သူမီးပံုးပ်ံစီးေနသည္။ ယင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ မီးပံုးပ်ံ လုပ္ငန္း ၃ ခုအနက္ အႀကီးဆံုးလည္းျဖစ္သည္။ သူ႔တြင္ ျမန္မာလူမ်ဳိး ဝန္ထမ္း ၁၇၀ ရွိၿပီး ကမၻာ အရပ္ရပ္မွ မီးပံုးပ်ံေလသူရဲ ၁၆ ဦးရွိသည္။ ဘုရာပုထိုးေပါမ်ားေသာ ပုဂံတြင္ အံ့ၾသရႈေမာဖြယ္ မီးပံုးပ်ံခရီးစဥ္ တစ္ခုအၿပီး မဇၩိမ မွ TheresaHenne က မစၥတာဒီဟုခ်္ကို ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။

ေမး။ ။ မီးပံုးပ်ံ ေလသူရဲ တဦးျဖစ္လာဖို႔ ဘာလို႔ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာလဲ။
ေျဖ။ ။ တကယ္ေတာ့ ဒီအလုပ္ကိုစခဲ့တာ ကြ်န္ေတာ့အေဖဗ်။ သူက မီးပံုးပ်ံစီးေလ့ရွိတယ္။ သူကိုယ္တိုင္လုပ္တဲ့ မီးပံုးပ်ံေတာင္စီးတယ္။ တေန႔ေတာ့ သူကကြ်န္ေတာ့္ကို မင္းေကာစီးမလားလို႔ေမးတယ္။ စီးမွာေပါ့လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္တာေပါ့။ အဲဒီ့တုန္းက အသက္က ၁၈ ႏွစ္ပဲရွိေသးတယ္။ ကဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားဘာေျပာဦးမလဲလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ေမးလိုက္တယ္။ သူလဲဘာမွ မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဆက္စီးေနလိုက္တာပဲ။
ေမး။ ။ ခင္ဗ်ားမွာ ေလယဥ္ေမာင္းခြင့္ လိုင္စစ္ေရာ ရွိသလား။
ေျဖ။ ။ ကြ်န္ေတာ့္လိုင္စင္က မီးပံုးပ်ံစီးခြင့္ပဲရွိပါတယ္။ မီးပံုးပ်ံစီးဖို႔ နည္းပညာပိုင္းက သိပ္ရႈပ္ေထြး တာလဲမဟုတ္ပါဘူး။ သေဘာတရားေရးပိုင္းကေတာ့ ေလယဥ္နဲ႔ မီးပံုးပ်ံ လံုးဝတူတူပါပဲ။ ေလပိုင္နက္ တခုထဲ ပ်ံသန္းေနရင္ ကိုယ္ဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သိဖို႔လိုတာေပါ့။
ေမး။ ။ ခင္ဗ်ားရဲ့ တေန႔တာ လုပ္ငန္းခြင္က ဘယ္လိုစတာလဲ။
ေျဖ။ ။ ေနထြက္ခ်ိန္မွာ စတာပဲ။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က နဲနဲေလး ေစာေစာထရတယ္။ ေလးနာရီမထိုးခင္ထၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြနဲ႔ မီးပံုးပ်ံထားရာေနရာကို သြားေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီမွာ မီးပံုးပ်ံကိုစစ္ေဆးရတယ္။ ေလတိုက္ခတ္မႈ အေျခအေနေတြကို ေလ့လာရ တယ္။ ေလတိုက္ႏႈန္း၊ ေလတိုက္ခတ္ရာအရပ္ စတာေတြကို ၾကည့္ရႈမွတ္သားရတယ္။ ေလထဲ ေရာက္သြားရင္ မီးပံုးပ်ံကို ဘယ္ဘက္သြားပါဆိုၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေနရာက စပ်ံမယ္ တက္မယ္ဆိုတာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆံုးျဖတ္လို႔ရတယ္။ ဒီအခ်က္အလက္ေတြ ေပၚမူတည္ၿပီး ဘယ္ေနရာက စမယ္ဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ရတယ္။ ဒါမွ ခရီးသည္ေတြလည္း ဘုရားေတြ မ်ားမ်ား ျမင္ႏိုင္သေလာက္ ျမင္ရမွာ။
ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေစာေစာပဲထ ပံ်တာ။ ဒီမွာက ေန႔ခင္းဆို အလြန္ပူတယ္ေလ။ အပူခ်ိန္ မတူတာ အပူခ်ိန္အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္တာေတြေၾကာင့္ ကိုယ့္ဆႏၵအတိုင္း မဟုတ္ဘဲ မီးပံုးပ်ံက တက္တာ ဆင္းတာေတြျဖစ္တတ္တယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲ မနက္ေစာေစာ ထေနရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါကေတာ့ ကံဆိုးတာပါပဲ။
ေမး။ ။ မီးပံုးပ်ံစီးရတာ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ တျခားႏိုင္ငံေတြ ဘာကြာသပါလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီမွာ မီးပံုးပ်ံစီးတဲ့အခါ အဆံုးအျဖတ္ခ်ရတာ သိပ္သတိထားရတယ္။ ဥေရာပနဲ႔မတူဘူး။ ဟိုမွာက လယ္ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးေတြရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေလနည္းနည္းတိုက္ရင္ကို စီးလို႔ရတယ္။ မီး ပံုပ်ံဆင္းစရာေနရာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒီမွာေတာ့ လယ္ကြင္းေတြကလည္းေသးတယ္။ ေတာင္ေတြ၊ ျမစ္ေတြ၊ ဘုရားပုထိုးေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။ တျခားကိုယ္လိုပဲ ပ်ံသန္းေနတဲ့ မီးပံုးပ်ံေတြလည္း ရွိေသးတယ္။
တခ်ဳိ႕ေနရာေတြက်ေတာ့ အႏၱရာယ္ကင္းကင္း ဆင္းလို႔ေတာ့ရပါရဲ့၊ ဒီကိုျပန္လာဖို႔ လမ္းမရွိဘူး။ ဒီေတာ့ ထည့္သြင္းစဥ္းစားစရာေတြက မ်ားတယ္။
ေမး။ ။ မီးပံုးပ်ံကို ကိုယ္လိုရာ ပဲ့ထိန္းပ်ံသန္းလို႔ မရဘူးလားရွင့္။
ေျဖ။ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္လို႔ရတာ ပ်ံသန္းေနတဲ့အျမင့္ေပကိုပဲ အေျပာင္းအလဲလုပ္လို႔ရတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ေလထုအလႊာကို ေျပာင္းရတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ပုဂံဘုရားေတြရွိတဲ့ဇံုထဲမွာ ေကြ႔ေကာက္ၿပီး ေႃမြလိမ္ေႃမြေကာက္ပ်ံရတာပါ။ ဆင္းမယ္လို႔ ကိုယ္ရည္မွန္းထားတဲ့ေနရာကို ကိုယ့္အဖြဲ႔သားေတြ ႀကိဳလႊတ္ထားရတယ္။ ဒီေန႔မနက္လည္း သူတို႔အဲဒီေနရာမွာ ေရာက္ေနပါ ၿပီ။ ဒီေတာ့အဆင္ေျပပါတယ္။
ေမး။ ။ ကိုယ့္အလုပ္မွာ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔တာမ်ဳိးေကာ ျဖစ္ဖူးသလား။
ေျဖ။ ။ တခ်ဳိ႕လူေတြကလည္း ဒီလိုေမးခြန္းမ်ဳိး ေမးတတ္ၾကတယ္။ မီးပံုးပ်ံစီးေနရတာ မၿငီးေငြ႔ဘူးလားေပါ့။ ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္လည္း သူတို႔ကို ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ဝမ္းေရးအတြက္ ဘာအလုပ္ေတြ လုပ္ေနပါသလဲလို႔ ျပန္ေမးလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔လည္း ၿငိမ္သြားေရာ ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒါ အလုပ္ပါပဲဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္ႏိုင္တာေပါ့။ ပ်ံသန္းမႈတိုင္း တခု နဲ႔တခုမတူဘူး။ ဂရုစိုက္ဖို႔လိုတာခ်ည္းပဲ။ ဒီအလုပ္က ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုအၿမဲထက္ျမက္ေနေအာင္ လုပ္ထားတယ္။
ေမး။ ။ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အႏၱရာယ္ေတြနဲ႔ေရာ ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ဖူးေသးလား။
ေျဖ။ ။ ကံေကာင္းတာက ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီလို ထူးထူးျခားျခားပ်ံသန္းမႈေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ မႀကံဳဖူးပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အလုပ္က ရာသီဥတုေပၚ အမ်ားႀကီးမူတည္ေနတာ။ စပ်ံတက္သြားတုံးကေတာ့ တကယ့္ကို ေလကၿငိမ္ၿငိမ္၊ ရာသီဥတုက ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အခက္အခဲမရွိ ပ်ံတက္သြားႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ လမ္းတ၀က္ေရာက္မွ ေလျပင္းနဲ႔ တိုးတာမ်ဳိးလည္းရွိတယ္။ ဒီေတာ့မၾကာခဏပဲဲ မီးပံုးပ်ံေတြ ျမစ္ကမ္းစပ္ေသာင္ျပင္ေပၚ ထိုးဆင္းရတာမ်ဳိးေတြရွိတယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ ဘုရားပုထိုးေတြ၊ သစ္ပင္ေတြ အျခားအတားအဆီးေတြမရွိဘူး။ ဝင္တိုက္မိစရာမရွိဘူး။ ေလွတစင္းငွါးၿပီး ျပန္လာ႐ံုပဲ။ ဒီအလုပ္က တကယ့္ကို စြန္႔စားခန္းအျပည့္နဲ႔ပါ။
http://www.mizzimaburmese.com/component/k2/item/42696-bart-d-hooge

No comments:

Post a Comment