နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘၤာ Dalniy Vostok နဲ႔ ပံုစံတူသေဘၤာ
နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွားငါးဖမ္း သေဘာၤေပၚက ကယ္ဆယ္လာသူေတြနဲ႔
ေသဆံုးသြားသူေတြရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္းေတြဟာ ႐ုရွားေတာင္ပိုင္း ဆာခါလင္ၿမိဳ႕ကို
ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ေသဆံုးသူ ၅၆ ဦးတို႔ထဲမွာ
ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၁၆ ဦး ပါတယ္လို႔လည္း အတည္ျပဳထားပါတယ္။
လြတ္ေျမာက္လာသူေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုးရအေျခအေနေတြကို မသိဂႌထိုက္ က
စုစည္းတင္ျပထားပါတယ္။
နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘၤာ Dalniy Vostok ကေန အသက္ရွင္လ်က္
ကယ္ဆယ္ႏုိင္ခဲ့သူ ျမန္မာႏုိင္ငံသား သေဘၤာသား ၂၂ ဦးတို႔ အခုအခါမွာ
႐ုရွားႏုိင္ငံေတာင္ပိုင္း ဆာခါလင္ၿမိဳ႕က Pacific Plaza Hotel မွာ ေခတၱ
တည္းခိုေနၾကပါတယ္။ ဆယ္ယူရရွိထားတဲ့ ေသဆံုးသူ ၅၆ ဦးတို႔ထဲက ၁၆ ဦးတို႔ကေတာ့
ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း အတည္ျပဳလုိက္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ကယ္ဆယ္လာသူေတြနဲ႔ ေသဆံုးခဲ့သူေတြရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္းေတြ
ဌာေနျပန္ပို႔ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ႐ုရွားဆိုင္ရာ ျမန္မာသံ႐ံုးက
ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ ျမန္မာသံ႐ံုးက သံမွဴးႀကီး ဦးေအာင္ေက်ာ္မိုးက
ေျပာပါတယ္။
“အသက္ရွင္လ်က္ ကယ္ဆယ္ရရွိတဲ့ ျမန္မာသေဘၤာသား ၂၂ ဦးစလံုး က်န္းက်န္းမာမာ
ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆယ္ယူရရွိတဲ့ အေလာင္းေတြထဲမွာ identified
လုပ္ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ၁၆ ဦးက ျမန္မာဆိုတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ အဲေတာ့
က်ေနာ္တုိ႔ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ ၁၃ ဦးထဲမွာ ျမန္မာ ၄ ဦး ပါပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔
မနက္ျဖန္မွာေတာ့ သူတို႔ေတြ ျပန္ဖုိ႔ကိစၥ၊ အေလာင္းေတြ ျပန္ၿပီး
ျမန္မာျပည္ပို႔ဖို႔ကိစၥ ေနာက္တခါ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ ဟိုဟာေတြနဲ႔
သူတို႔ရဲ႕ရပိုင္ခြင့္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နစ္နာေၾကးတို႔ ဘာတို႔နဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး မနက္ျဖန္ ေဆြးေႏြးသြားမွာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က အဲ့ဒါကို
ေဆြးေႏြးမယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ရမယ္၊ မရမယ္ကိုေတာ့ အာမခံလို႔
မရပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ဒါကိုတင္ျပၿပီးေတာ့
႐ုရွားအာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ မနက္ျဖန္မွာ ေဆြးေႏြးသြားပါမယ္။”
ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲ ၄ ဦးတို႔ကေတာ့ စန္း၀င္းလိႈင္၊ ကိုကိုေမာင္၊ သက္ေဆြ၊
သိန္းထြန္းတို႔ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ႐ုရွားဆိုင္ရာ ျမန္မာသံ႐ံုးက
သတင္းထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ ျမန္မာသေဘာၤသားေတြ ဌာေနျပန္ႏုိင္ေရးအတြက္
႐ုရွားအစိုးရပိုင္းနဲ႔ ျမန္မာသံ႐ံုးဘက္က ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
႐ုရွားအစိုးရဘက္က ေလ်ာ္ေၾကးရဖို႔ကေတာ့ မေသခ်ာဘူးလို႔လည္း သံမွဴးႀကီး
ဦးေအာင္ေက်ာ္မိုးက ေျပာပါတယ္။
အခု ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘၤာေပၚကို ျမန္မာသေဘၤာသားေတြ ေစလႊတ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာကုမၸဏီ
၅ ခုတို႔ကိုလည္း မ႐ုိးမေျဖာင့္ ေစလႊတ္ခဲ့မႈနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရ
ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေခတၱ ရပ္ထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု
ျမန္မာသေဘၤာသားေတြကို ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘာၤကို ေစလႊတ္ခဲ့မႈမွာ
ကိုရီးယားကုမၸဏီ တခုလည္း ပါ၀င္ ပတ္သက္ေနတယ္လို႔ ႐ုရွားဆုိင္ရာ ျမန္မာသံ႐ံုး
အဆိုအရ သိရပါတယ္။
သေဘာၤနစ္ျမဳပ္မႈကေန လြတ္ေျမာက္လာသူေတြကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းတာမွာေတာ့
အမ်ားစုက အေျခအေနေတြကို ျပန္ၿပီး မေျပာလိုၾကပါဘူး။
လြတ္ေျမာက္လာသူတဦးျဖစ္တဲ့ ကိုမ်ိဳးမင္းဦးကေတာ့ အခုလက္ရွိ အေျခအေနကို
အခုလုိ ေျပာပါတယ္။
“ပတ္စ္ပို႔ကိစၥေတြ အလုပ္႐ႈပ္ေနလို႔ပါခင္ဗ်။ လ၀ကေတြေရာ ေတာ္ေတာ္ေလး
႐ႈပ္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ည ညနက္မွာပဲ ဟုတ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့
စာရြက္စာတမ္းကိစၥေတြပဲ ႐ႈပ္ေနတုန္း က်ေနာ္တုိ႔။ ျပန္ဖု႔ိျပဳဖို႔ ဘာညာ
ဘာမွမသိရေသးဘူးေနာ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ မေျပာႏုိင္ေသးဘူးခင္ဗ်။
က်ေနာ္တုိ႔လည္း အခုမွေရာက္တာဆုိေတာ့ေလ။”
နစ္ျမဳပ္႐ုရွားသေဘၤာ Dalniy Vostok မွာ လုိက္ပါခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသား
သေဘၤာသားေတြကို ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ ကုမၸဏီေတြက အစိုးရ ပို႔ေဆာင္ေရး
၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ျပထားတဲ့ သေဘၤာမဟုတ္ဘဲ ငါးဖမ္းသေဘၤာကို တင္ေပးခဲ့တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ခလစာကလည္း တလကို ေဒၚလာ ၄၀၀ ျမန္မာေငြ က်ပ္ေလးသိန္းေလာက္ပဲ
ရွိတာပါ။ တကယ္တမ္း သေဘာၤသားတဦးရဲ႕ လစာက ေဒၚလာ ၁ ေထာင္
၀န္းက်င္ရွိေနတာေၾကာင့္ ဒီလုပ္ခ လစာဟာဆိုရင္ သေဘာၤသား ပညာသင္ေတြကိုေပးတဲ့
လစာႏႈန္းထားေလာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ သေဘၤာသားအသင္းက တြဲဘက္
အတြင္းေရးမွဴး ဦးမင္းေဇာ္က ေျပာပါတယ္။
“အခု သူတို႔က က်ေနာ္တုိ႔ ၾကားတာေပါ့ က်ေနာ္ အတိအက် မသိဘူးေနာ္။ ဒါ
အစိပ္ေလာက္ ေပးရတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီအတုိင္း သေဘၤာသားဆုိရင္ေတာ့ ၄၀ နဲ႔ ၅၀
ၾကားေလာက္ က်ေနာ္တို႔ ၾကားပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ သေဘၤာက ရွင္းရွင္းေျပာရင္
လူသစ္က ေတာ္ေတာ္ေလးကို သူတို႔ဟာသူတုိ႔ ဘယ္လိုလိမ္လည္ လွည့္ၿပီး လုပ္သြားလဲ
မသိဘူး။ အမွန္မွာေတာ့ ရွင္းရွင္းေျပာရင္ က်ေနာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ပဲ တကယ္လိုတာက
training ship ေတြ မ်ားမ်ားရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီကိစၥေတြ
ျပႆနာမရွိပါဘူး။”
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သေဘၤာသားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးႏုိင္တဲ့ ေလ့က်င့္ေရးသေဘၤာေတြြ
မရွိတာေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံျခားသေဘၤာသား ျဖစ္ခ်င္ၾကတဲ့
ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြအေနနဲ႔ သေဘၤာသားလုပ္သက္ရဖို႔ ပထမဆံုး အလုပ္အကိုင္
ရွာေဖြေရး ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ၀န္ေဆာင္ေၾကး ၂၅ သိန္းကေန သိန္း ၅၀
ေလာက္ေပးၿပီး လခနည္းနည္းနဲ႔ရတဲ့ သေဘာၤကို လုိက္ပါ အလုပ္လုပ္ၾကရတာပါ။ ဒီကမွ
သေဘာၤသား လုပ္သက္ရလာၿပီးေနာက္မွာသာ ပံုမွန္ လစာခံစားခြင့္မိ်ဳး
ရၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ပထမဆံုး သေဘၤာသားေတြအျဖစ္ လုိက္ပါၾကတာမွာေတာ့ ငါးဖမ္းသေဘၤာတို႔လို
လုပ္ခလစာေရာ အာမခံခ်က္ေရာ အခိုင္အမာမရွိတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြကို
ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး လုပ္ၾကရတယ္လို႔လည္း ဦးမင္းေဇာ္က ေျပာပါတယ္။ ဒါ့အျပင္
ျမန္မာအစိုးရ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနဘက္က ငါးဖမ္းသေဘၤာတို႔လို အာမခံခ်က္
အခိုင္အမာ မရွိတဲ့ သေဘၤာေတြမွာ ျမန္မာသေဘၤာသားေတြကို လုိက္ပါခြင့္
ခြင့္မျပဳတာေၾကာင့္လည္း ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ ကုမၸဏီေတြက သေဘၤာနာမည္လႊဲျပၿပီး
သေဘၤာသားေတြကို ငါးဖမ္းသေဘၤာတို႔လို သေဘၤာေတြေပၚကို တင္ေပးေနတာေတြကလည္း
ျမန္မာ့သေဘၤာသား ေလာကမွာ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္တခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။
မသိဂႌထုိက္ / ဗြီအုိေအ (ျမန္မာပုိင္း)
http://burmese.voanews.com
No comments:
Post a Comment